گوناگون

برای طراحی یک سایت موفق چه مواردی را باید در نظر گرفت

این یک آگهی است و محتوای آن هیچ ارتباطی به سایت دنیای کتاب ندارد

برای طراحی یک سایت موفق چه مواردی را باید در نظر گرفت

هر فردی برای اینکه در زمینه ی کاری خود موفق باشد باید مهارتهای لازم را در ان رابطه داشته باشد .یک طراح وب سایت خوب نیز برای اینکه در زمینه ی کاری خود پیشرفت کند باید علاوه بر تخصص در این زمینه مهارت کافی نیز داشته و در جریان اخرین اخبار در رابطه با طراحی سایت باشد و اطلاعات خود را به روز کند تا بتواند سایتی مطابق با متدهای روز طراحی کند .

شما برای جذب مشتری باید با روش ها ی نوین طراحی سایت اشنا باشید تا مطابق با سلیقه ی انها برایشان سایت طراحی کنید زیرا اگر به روز نباشید امکان دارد مشتری طراحی های جدیدی را دیده باشد و برای شما توضیحاتی در رابطه با انها بدهد اما چون شما در این زمینه اطلاعاتی ندارید نتوانید سایت مورد نظر مشتری را برایش طراحی کنید .

نکاتی در رابطه با طراحی سایت :

۱-طراحان سایت و راهنمای مدل :

شما حتما تا کنون کتاب مطالعه کرده اید .در داخل کتابها برای راهنمایی افراد راهنماهایی قرار می دهند که این راهنماها به افراد کمک می کند .این راهنماها شامل برچسب گذاری ، نحوه ی نوشتن اعداد و …. می باشد .

هر طراح سایت برای طراحی سایت خود راهنمای مدل خودشو طراحی میکنه و از این طریق اعضای تیم هر کدام به وظایف خود واقف می شوند و می دانند باید بر روی صفحه چه کاری انجام دهند .

۲-ستون های کناری و حذف انها :

ما دو نوع منو در سایت داریم .منوهایی که در بالای صفحه قرار دارد و منوهایی که در کنار صفحه قرار گرفتن .تجربه نشان داده که کاربران بیشتر از منوهای بالای صفحه استفاده می کنند تا منوهایی که در کنار صفحه قرار گرفته اند به همین دلیل با گذشت زمان استفاده از این منوهای کناری منسوخ و حذف شده است

۳-در ابتدا جای عناصر را مشخص کنید :

شاید شما جز طراحانی باشید که از همان ابتدا شروع به کد نویسی و طراحی می کنید اما ما به شما توصیه می کنیم قبل از انجام این کار ابتدا برای خود طراحیتان را روی کاغذ ترسیم کنید و ببنید می خواهید سایتتان را چگونه طراحی کنید و مواردی را که می خواهید در سایتتان قرار دهید جایگاهشان باید کجا باشد . برای این منظور در صورت تمایل می توانید از ابزارهایی که برای طراحی سایت وجود دارد ماننده وایرفریم سازی استفاده کنید .

۴-تاپوگرافی بزرگ :

استفاده از فونتهای بزرگ دارای کاربرد زیادی نیست اما باعث می شود توجه افراد به موضوعی که شما می خواهید جلب شود .در این رابطه باید در انتخاب فونت مناسب دقت نمایید و فونتی را انتخاب کنید که با اندازه ی نمایشگرهای شما جور باشد .

۵-استفاده از فضای بیشتر در سایت :

سعی کنید سایتتان را شلوغ نکنید زیرا سایت شلوغ کاربر را برای پیدا کردن موضوع مورد نظر خود گیج می کند برای جلوگیری از این به شما پیشنهاد می شود فضای سایتتان را افزایش دهید و با این کار ظاهر بهتری به سایتتان دهید در این شرایط کاربران بهتر می توانند محتوای سایت شما را ببینند .

۶-سازگاری سایت با موبایل :

با در نظر گرفتن این موضوع که در زمان کنونی افراد نسبت به قبل خیلی بیشتر از گوشی های خود برای ورود به سایتها استفاده می کنند پس باید این نکته را در نظر بگیرید سایتی که طراحی میکنید با موبایل سازگار باشد .

۷-استفاده از طراحی متریال :

شاید دیگر دوره ی استفاده از طراحی فلت به سر رسیده باشد . به طراحان توصیه می شود طراحیهای  خود را به روز کنند و از روشهای جدید ماننده طراحی موادگرا یا متریال استفاده کنند و به طراحی خود عمق بدهند .

۸-استفاده از ابزارهای طراحی جدید :

اگر می خواین طراحیتون یک طراحی جذاب و خاص باشه طوری که کاربران را جذب کنه و براشون خسته کننده نباشه می تونین از ابزارهای جدیدی که وجو دارد استفاده کنید زیرا این ابزارها مرتبا تازه می شوند .

۹- استفاده از تعداد مناسب لینک :

سعی کنید لینک هایی که بر روی صفحه تان قرار می دهید به اندازه باشد و صفحه ی خود را با لینک های زیاد شلوغ نکنید زیرا استفاده از لینک زیاد در بعضی مواقع باعث می شود کاربر از صفحه ی شما خارج شود .

۱۰- استفاده از تصاویر مناسب :

طراحان سایت باید در انتخاب عکسهایی که می خواهند بر روی سایت قرار دهند دقت کنند .سعی کنند حدالامکان عکس ها را خود گرفته و یا از شخصی بخواهند این کار را برایشان انجام دهد زیرا استفاده از عکس های رایگان که در دسترس همه می باشد اشتباه است .حداقل اینکه اگر نمی توانید خود عکس تهیه کنید از سایتهایی که عکس می فروشند عکس مورد نظر خود را تهیه نمایید .

۱۱-حذف اسلایدرها :

به طراحان توصیه می شود از اسلایدرها استفاده نکنند زیرا باعث شلوغ شدن می شوند .اگر می خواهید سایتی داشته باشید که به درستی شما و فعالیتتان را معرفی کند. سعی کنید برای صفحتان هدر مناسب طراحی کنید . می توانید برای جذب کاربران و به جای استفاده از اسلایدرها از تایپوگرافی(حروف چینی ) بزرگ استفاده کنید .

۱۲- تست A/B :

روشهایی که در بالا گفته شد دلیل بر این نمی باشد که روشهای قدیمی که استفاده می شده درست نبوده باشد و یا انها باید کنار گذاشته شوند .شاید هنوز هم برخی افراد وجود داشته باشند که از ستونهای کنار یا اسلایدرها در سایتشان استفاده کنند .شما می توانید برای استفاده از یک طراحی جدید از تست A/B استفاده کنید و میزان تاثیر ان را مورد بررسی قرار بدهید

https://sitedesign.joomir.com

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا