تکنولوژی

ThumbSat میکرو ماهواره ای که دریچه های جدیدی را برای اکتشافات باز میکند

ThumbSat  میکرو ماهواره  ای که دریچه های  جدیدی را برای اکتشافات باز میکند

 

 

ماهواره
ماهواره

تحقیقات فضایی از مدت های طولانی پیش در اختیار ناسا و سازمانهای بزرگ بود ، ساده ترین علت آن نیز این بود که شهروندان عادی نمیتوانستند فضا پیمای تحقیقاتی  به فضا بفرستند . ولی حالا باید از مهندس  هوا فضا Shaun Whitehead  و تیم تحقیقاتی ThumbSat project  که بزودی این امکان را ممکن خواهند کرد تشکر کرد.

ماهواره فوق کوچک ؛ استراکچر آن شبیه به بالون که توانایی حمل تجهیزات تحقیقاتی به فضا را دارد ، و دارای تچهیزاتی از قبیل ، میکروکنترلر ، فرستنده و گیرنده برای ارتباطات رادیویی ، یک دوربین ، و gps  برای رهگیری است. به خاطر ماهیت این ماهواره ها که کوچک هستند و در راکت های حمل ماهواره به اندازه کافی برای قرار دادن این ماهواره ها هست و نیازی به هزینه سنگین برای ارسال به فضا نیست و به راحتی همراه با این راکت های به فضا میرود و در مدار دلخواه قرار میگیرد.

در فضا، ThumbSats مضغول جمع آوری داده خواهد بود و به یکی از پنجاه ایستگاه زمینی اطلاعاتش را ارسال میکند. اطلاعات جمع آوری شده در حدود دو ماه و قبل از اینکه ماهواره وارد فضای اتمسفر جو زمین شود  در ماهواره ذخیره می شود. هر پرتاب این ماهواره هزینه ای نزدیک 20000 دلار در برخواهد داشت .

ترجمه و ویرایش اختصاصی دنیا کتاب

منبع :

امیر شیخلو

مهندس برق هستم و عاشق تکنولوزی ، علاقه مند به خدمت به بزرگ اندیشان . در زمینه سیستم های امنیتی - نظارتی و اتوماسیون صنعتی ، شبکه های برق فعالیت میکنم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا