تانکجنگ افزار

تانک سبلان

تانک سبلان

تانک سبلان
تانک سبلان

 

این سایت در مورد ویژگی‌های “تانک سبلان” می‌نویسد: این تانک با کاربری قریب به ۴ خدمه، وزن ۵۰ تن، طول ۵/۸ متر، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه، بیشترین سرعت در جاده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و برد ۵۰۰ کیلومتر یکی از تانک‌های بهسازی‌شده ایران است که قابلیت‌های بسیاری دارد.


سایت Armyrecognition درخصوص “تانک سبلان” اظهار داشت: تانک مذکور توسط جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و دارای جنگ‌افزارهایی از جمله: اسلحه ۱۰۵ میلیمتری و یک مسلسل کوکسیال ۷/۶۲ میلیمتری است و سیستم‌های ارتباطی جدید و سیستم‌های طیف‌یاب لیزری از تجهیزات دیگر این تانک است.

تانک سبلان
تانک سبلان

 

سایت Global Security در این‌باره نوشت: تانک بومی جدید ایران به اسم “سبلان” در مارس ۲۰۱۴ رونمایی شده است.
این سایت از قول امیر سرتیپ “احمدرضا پوردستان” اضافه کرد: این تانک توسط جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.
سایت مذکور خاطرنشان کرد: تانک سبلان بر اساس دانش بومی و طراحی شده از ۲ تانک ذوالفقار و صمصام است و دارای سیستم کنترل آتش و سیستم‌های پیچیده ارتباطی است.

سایت Middleeastdefence نوشت: ایران از تانک جدیدی رونمایی کرده که ورژن تغییریافته تانک ذوالفقار و صمصام بوده و دارای ابزارها و دستگاه‌های پیچیده‌ای است.
نهضت قطعه‌سازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به گفته امیر سرتیپ “احمدرضا پور‌دستان” فرمانده نزاجا کلید خورده و باید در آینده منتظر دستاوردهای جدید و ویژه‌تری از ارتش باشیم که این امر با وجود متخصصین در نیروهای مسلح تحقق می‌یابد.

تانک سبلان
تانک سبلان

امیر شیخلو

مهندس برق هستم و عاشق تکنولوزی ، علاقه مند به خدمت به بزرگ اندیشان . در زمینه سیستم های امنیتی - نظارتی و اتوماسیون صنعتی ، شبکه های برق فعالیت میکنم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا