اخبارتکنولوژیموبایل و تبلت

معرفی تکنولوژی جدید گوگل با نام ART در آندروید

 

 

 

 

معرفی تکنولوژی جدید گوگل با نام ART در آندرویدandroid art 4.4

حدود دو سال است که مهندسین بخش نرم افزار اندروید در حال کار بر روی تکنولوژی جدیدی با نام ART هستند که در صورت نهایی شدن نحوه کارکرد دیوایس های اندروید را دگرگون خواهد کرد. ART که مخفف Android RunTime است جایگزین Dalvik خواهد شد که نقشی کلیدی در اجرای برنامه های اندروید دارد و با روش JIT یا Just In Time به این امر می پردازد. اما ART با سیستم AOT یا Ahead Of Time و بارگذاری بخشی از هر برنامه به صورت دائمی و از زمان نصب آن راه اندازی هر برنامه را سریع تر خواهد کرد. در حال حاضر این سیستم در مرحله آزمایشی است اما بر روی اندروید ۴٫۴ یا کیت کت دیوایس های نکسوس قابل فعال سازی است.

 

برای این کار باید از طریق Settings> Developer Options> Select runtime اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که برای راه اندازی این روش دیوایس شما باید ریبوت شود و این کار با توجه به فعالیت های مورد نیاز در حدود ده دقیقه به طول می انجامد. راه اندازی این سیستم برای دیوایس های غیر نکسوس در حال حاضر و در مرحله آزمایشی ممکن است که باعث قفل کردن و ایجاد مشکلات اساسی شود. تست های انجام شده نشان می دهد که به کمک این روش می توان زمان بارگذاری برنامه ها را به نصف تقلیل داد که با نهایی شدن آن می توان انتظار نتایجی بهتر از این نیز داشت. البته این روش معایبی هم دارد، زمان زیادتر لازم برای نصب هر برنامه مخصوصاً زمانی که کاربر در حال بازیافت یک بکاپ و نصب تعداد زیادی برنامه است می تواند قدری مشکل ساز شود. حجم اشغال شده توسط برنامه های نصب شده هم در این حالت ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت. از طرف دیگر سرعت روزمره بسیار بالاتر، عمر باتری بیشتر و مولتی تسکینگ قوی تر از جمله مزایای آن خواهند بود.

امیر شیخلو

مهندس برق هستم و عاشق تکنولوزی ، علاقه مند به خدمت به بزرگ اندیشان . در زمینه سیستم های امنیتی - نظارتی و اتوماسیون صنعتی ، شبکه های برق فعالیت میکنم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا