plc و microمقالهمهندسی برقمیکروکنترلر

دانلود مقاله ” ارتباط سریال کامپیوتر و میکروکنترلر با استفاده از VB و ++VC “

دانلود مقاله ” ارتباط سریال کامپیوتر و میکروکنترلر با استفاده از VB و ++VC ”

دانلود مقاله " ارتباط سریال کامپیوتر و میکروکنترلر با استفاده از VB و ++VC "

دانلود مقاله ” ارتباط سریال کامپیوتر و میکروکنترلر با استفاده از VB و ++VC ”

 



ریزکنترلگر یا میکروکنترلر (به انگلیسی: Microcontroller)‏ نوعی ریزپردازنده است که دارای حافظهٔ دسترسی تصادفی (RAM) و حافظهٔ فقط خواندنی (ROM)، تایمر، پورت‌های ورودی و خروجی (I/O) و درگاه ترتیبی (Serial Port پورت سریال) در درون خود تراشه می‌باشد و می‌تواند به تنهایی بر روی ابزارهای دیگری کنترل اعمال کند. به عبارت دیگر یک میکرو کنترلر، مدار مجتمع کوچکی است که از یک CPU کوچک و اجزای دیگری نظیر نوسان ساز کریستالی، تایمر، درگاه‌های ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال و حافظه تشکیل شده‌است.

در واقع یک ریزپردازنده در درون ریزکنترلگر قرار داده شده‌است که ریزکنترلگر با استفاده از آن می‌تواند محاسبات منطقی و حسابی را انجام دهد.

وجود RAM و ROM و پورت‌های I/O در میکرو کنترلرها آنها را یک انتخاب ایده ال برای کاربردهایی می‌کند که قیمت و فضا در آنها مهم است. در بسیاری از کاربردها مثل کنترل از راه دور تلویزیون نیازی به محاسبات سنگین در حد یک ۴۸۶ یا حتی ۸۰۸۶ وجود ندارد. در این گونه موارد و بسیاری دیگر از کاربردها فضای مورد استفاده توان مصرفی و قیمت هر واحد مهم تر از قدرت محاسبات است. در این گونه موارد اغلب لازم است تعدادی I/O خوانده شده و بیت‌های مشخصی را خاموش یا روشن کند. به همین دلیل این گونه پردازنده‌ها را (IBP(ITTY-BITTY PROCESSOR نیز می‌نامند.

میکروکنترلرها عموما برای کاربردهای کوچک طراحی می‌شوند، بنابراین برخلاف ریزپردازنده‌ها در این جا مهمترین مسائل، سادگی و مصرف کم توان است.

برخی از وسایل که از میکرو کنترلر استفاده می‌کنند: تلفن، موبایل، سیستم، ایمنی، دربازکن گاراژ، دستگاه فاکس، کامپیوتر شخصی PC، ویدئو، دوربین ویدئویی، چرخ خیاطی، سیستم‌های تهویه، سرعت سنج

———————————————————————————————————-
[نوع کتاب :   pdf]
[زبان نوشتاری : فارسی   ]
[ تعداد صفحات : 10]
[ ارائه دهنده: بهزاد خزاما]
{download  دانلود با لینک مستقیم  :

  دانلود مقاله " ارتباط سریال کامپیوتر و میکروکنترلر با استفاده از VB و ++VC " (273,3 کیلوبایت :اندازه فایل , تعداد دانلود: 0)

}
——————————————————————————————————–
[ پسورد تمامی فایلها در صورت نیاز  :  www.worldbook.ir ]
.
.
.
با نظرات خود ما را در ادامه راه دنیای کتاب دلگرم کنید.

آرش شیخلو

مهندس کامپیوتر هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا