مخابراتمهندسی برق

آنتن امنی چیست

آنتن های آمنی به آنتن های 360 درجه معروفند و میتوانند یک فضای 360 درجه را پوشش بدهند

این آنتن ها در حالت افقی 360 درجه زاویه دارند و در عمودی 7 به 80 هست . همچنین بعضی از آنتن های امنی در حالت عمودی 6 درجه هم هستند . این نوع آنتن ها معمولا به شکل استوانه هستند و برای لینک های Point-to-MultiPoint مناسب هستند از جمله شرکت های تولید کننده آنتن های امنی با کیفیت می توان به Netkrom/Itelite/ALFA/Micronet/Pacific/Dlink/TpLink/Kenbotong/Wilink اشاره کرد که netkrom و itelite امریکایی و لهستانی هستند و بقیه چینی و تایوانی . همچنین سیسکو هم از تولید کنندگان حرفه ای انواع آنتن می باشد که در ایران متاسفانه وارد نمی شود .

omni antena

آنتن های امنی به 4 دسته تقسیم می شوند :

· Mast mount omni ( آنتن های قابل نصب روی دکل )
· Pillar mount omni
· Ground mount omni
· Ceiling mount omni ( آنتن های سقف کوب )

آنتن های دسته دوم Semi-Directional هستند یعنی : سیگنال را در یک جهت ارسال و دریافت می کنند بین 90 و 180 درجه هستند آنتن های این گروه !

· Patch : این آنتن ها برای کاربردهای P2P استفاده می شود و شکل آن ها معمولا یه مربع هست و معمولا دارای گین 12 تا 28 dbi هستند . در افقی 30 به 180 هست و در عمودی 6 به 90 درجه هست .

· Panel : دقیقا مشابه Patch هست . همچنین زاویه انتن های panel یا flat panel علاوه بر بالایی ها می تواند بین 17 و 35 درجه باشد .

· Sectorized : معمولا دارای گین 10 تا 19 dbi هستد و برای موقعیت های P2M استفاده می شوند . در افقی 45 به 180 هست و در عمودی 7 به 17 .

Yagi : برای لینک های کوتاه کمتر از دو مایل استفاده می شود و دارای گین 7 تا 15 dbi هستند و به شکل استوانه ای و المنتی ( مانند آنتن تلویزیون ) موجود می باشد – برای لینک های P2P می توان از این انتن استفاده کرد . در افقی 30 به 78 در جه و در عمودی 14 به 64 است .

آنتن امنی
آنتن امنی

آموزش ساخت آنتن آمنی در کارگاه + ویدئو

برای مطالعه بیشتر در زمینه آنت های امنی میتواند از ویکی پدیا انگلیسی هم استفاده کنید

Omnidirectional antenna

امیر شیخلو

مهندس برق هستم و عاشق تکنولوزی ، علاقه مند به خدمت به بزرگ اندیشان . در زمینه سیستم های امنیتی - نظارتی و اتوماسیون صنعتی ، شبکه های برق فعالیت میکنم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا