لایتموسیقی

دانلود آهنگ لایت the wind از کیهان کلهر و Erdal Erzincan

erdal erizancen & keyhan kalhor-WORLDBOOK.IR
erdal erizancen & keyhan kalhor-WORLDBOOK.IR

اثری زیبا و آرامبخش با اجرای مشترک کیهان کلهر و Erdal Erzincan

Erdal Erzincan در سال 1971 در ارزروم ترکیه متولد شده است. درسال 1981 به استانبول نقل مکان کرده و در سال 1985 در مدرسه عارف مشغول یادیری باغلاما شد. از سال 1989 نیز در دانشگاه فنی استانبول به تحصیل موسیقی پرداخت. او بروی روشی به نام selpe که یک روش برای نواختن بدون مضراب ( شبیه ضربه زدن بر روی گیتار) پژوهش انجام داد.

در طول زندگی حرفه ای او با نوازندگان فولکولر ترکی همچون  Tolga Sağ ،  İsmail Özden ، Yılmaz Çelik ، Muharrem Temiz ،  Arif Sağ و Erol Parlak کار کرده است.

او در سال 2004 یک آلبوم نیز با موسیقیدان ایرانی به نام کیهان کلهر منتشر کرده است.

آلبوم های Erdal Erzincan:

(1994) Tore

(1996) Garip

(1997) Türküler Sevdamız

Concerto For Bağlama (1998

Gurbet Yollarında (1999

Anadolu (2000

Türküler Sevdamız 2 (2001

Al Mendil (2002

Türküler Sevdamız 3 (2005

Kervan (2006

2006) آلبوم مشترک با کیهان کلهر به نام “باد” THE WIND

Giriftar (2008

Girdab-ı Mihnet (2011

————————————————————————————————-

کیهان کلهر (زادهٔ ۳ آذر ۱۳۴۲ در تهران) آهنگ‌ساز و نوازندهٔ کُرد زبان اهل ایران می‌باشد. کمانچه ساز تخصصی کیهان کلهر است، وی در کنار کمانچه، تنبور، سه‌تار و شاه‌کمان نیز می‌نوازد.
کلهر در زمینه آهنگسازی برای موسیقی متن فیلم هم فعالیت داشته است، او با هنرمندان مختلف از فرهنگ‌های دیگر همکاری‌هایی داشته است. همکاری‌هنری کلهر با اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسمف از جمهوری آذربایجان ، بروکلین رایدر از آمریکا ، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس و گروه سازهای بادی هلند،او را به هنرمندی بین‌المللی تبدیل کرده است. کلهر با هنرمندان ایرانی از جمله محمدرضا شجریان، علی‌اکبر مرادی، شهرام ناظری، حسین علیزاده و گروه دستان هم به اجرای موسیقی پرداخته است.
کیهان کلهر با آلبوم‌های بی تو بسر نمی‌شود، فریاد،،باران و فراتر از نقشه جغرافیا که در آن‌ها به‌عنوان آهنگ‌ساز و نوازنده نقش داشته نامزد جایزه گرمی شده است. 

اساتیدی از «کیهان کلهر» به عنوان جهانی‌ترین مرد موسیقی ایران یاد کرده‌اند. وی مدتها عضو گروه دستان بود و در کنسرتهای این گروه به همراه استاد شهرام ناظری به نوازندگی و تنظیم پرداخت. از میان این آثار می‌توان به سفر به دیگر سو و دو اثر دیگر که در ایران انتشار نیافته‌اند اشاره نمود. پس از جدایی از گروه دستان و آغاز فعالیتهای مستقل با موسیقیدانهای خارجی، با همکاری اساتید موسیقی سنتی ایران محمد رضا شجریان وحسین علیزاده آثاری را پدید آورد که شامل شش آلبوم زمستان است، بی تو به سر نمی‌شود، فریاد، ساز خاموش، شب، سکوت، کویر و سرود مهرمی‌شوند.

کیهان کلهر تنها موسیقدان ایرانی است که ۴ بار نامزد جایزه گرمی آمریکا شده‌است. نوای کمانچه کیهان کلهر در موسیقی متن فیلم ” جوانی بدون جوانی ” ساخته فرانسیس فورد کاپولا از جمله آثار بیادماندنی اوست. ‘جوانی بدون جوانی’ که در سال ۲۰۰۷ میلادی ساخته شد، فیلمی کاملاً شخصی از فیلمسازی است که در میانسالی قرار داشته و اتفاقاً تجربه دلنشینی را هم رقم زده‌است. موسیقی شنیدنی و گوش نواز ‘اسالدو گولیچف’ از نقاط مثبت فیلم است که شنیدن نوای مسحورکننده کمانچه ‘کیهان کلهر’ آن را دو چندان می‌کند.

 

—————————————————————————————————–

اثری زیبا از این نوازندگان  تقدیم به WORLDBOOKیهای عزیز:

[نوع آهنگ: لایت]

[ نام نوازنده: کیهان کلهر و Erdal Erzincan]

[زمان: “7:31]

[box type=”download” align=”aligncenter” ]{download دانلود با لینک مستقیم :

  Kayhan Kalhor & Erdal Erzincan-The Wind.mp3 (17,5 مگابایت :اندازه فایل , تعداد دانلود: 466)

}[/box]

پسوورد در صورت نیاز: www.woldbook.ir

با نظرات خود ما را در ادامه راه worldbook دلگرم نمایید.

نظر ، پیشنهاد و انتقادات شما باعث خوشحالی ما و مصمم شدن برای بهتر دیده شدن است.

آرش شیخلو

مهندس کامپیوتر هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا