برنامه نویسیکامپیوتر

دانلود کتاب مرجع php

دانلود کتاب مرجع php
دانلود کتاب مرجع php

PHP چیست؟

PHP برنامه ای است تحت وب که محتوای آن باز بوده (OPEN SOURCE) و استفاده کنندگان از آن می‌توانند نحوه کار کرد و متن برنامه را مشاهده نموده و یا تغییراتی را به دلخواه در آن انجام دهند. دسترسی به این برنامه به صورت مجانی بوده و مبلغی از بابت استفاده از پی اچ پی به کسی پرداخت نمی گردد. پی اچ پی ابتدا به معنای صفحه اصلی شخصی (Personal Home Page) بود ولی اکنون با اعمال تغییراتی که جهت هماهنگی با GNU انجام پذیرفته است به معنی پردازنده فوق العاده می باشد. در حال حاضر PHP تقریبا بر روی 9 میلیون سرور نصب شده و این نفوذ و قدرت این زبان رو نشان میدهد. این کتاب هم برای آموزش این زبان قدرتمند میباشد؛ امیدوارم که برایتان مفید واقع بشه.

 

PHP در سال ۱۹۹۴ توسط Rasmus Lerdorf که در ابتدا با استفاده از زبان Perl برای نگه داری صفحه خانگی خود نوشته بود نوشته شد و سپس با استفاده از زبان C پیاده سازی شد و در اختیار عموم قرار گرفت. در سال ۱۹۹۸ نسخه ۳ این زبان به وجود آمد و اکنون نسخه ۵ آن در اختیار برنامه نویسان قرار گرفته است.

به طور کلی صفحات وب به دو نوع ایستا (Static Pages) و پویا (Dynamic Pages) دسته بندی می شود. در اوایل دهه ۱۹۹۰ بیشتر صفحات وب به صورت ایستا ایجاد می شدند, این صفحات فقط دارای کدهای HTML بودند و در برابر عملیات های کاربر هیچ واکنشی را از خود نشان نمی دادند و صرفا جهت مطالعه یکسری متون بودند. ولی توسعه دهندگان می خواستند صفحاتی را ایجاد کنند که در مقابل عملیات مختلف کاربر عکس العملی از خود نشان دهند تا با کاربر ارتباط محاوره ای داشته باشند,  همچون ایجاد صفحات مخصوصی برای هر کاربر و یا گرفتن داده هایی از کاربر !

با گذشت زمان و به لطف Java Script صفحات وب پویا تر شدند و در مقابل کلیک و یا حرکت موس از  خود عکس العملی نشان می دادند.
زبان های اسکریپت نویسی به دو دسته سمت سرویس گیرنده و سمت سرویس دهنده تقسیم می شوند, اسکریپت هایی همچون Java Script در دسته اول یعنی سرویس گیرنده قرار می گیرند و کاربر می تواند آن ها را مشاهده یا با ابزار هایی تغییر دهد, اما زبان PHP در سمت سرویس دهنده می باشد و کاربر هیچ نشانه ای از کد های PHP را نخواهید دید بلکه فقط نتیجه پردازش های PHP به شکل HTML را خواهید دید.

به طور کلی PHP از سه قسمت زیر تشکیل شده است:

  • ماژول های تابع

  • هسته زبان

  • واسط سرویس دهنده وب

ماژول های تابع قابلیت های با ارزشی را به PHP می افزایند و هسته زبان (Zend) نیز کار ترجمه و اجرای کد های PHP را انجام می دهد و سپس سرویس دهنده وب هم امکان ارتباط PHP با سرویس دهنده وب را فراهم می سازد.

چرا از  PHP استفاده کنیم ؟

یکی از دلایل اصلی استفاده ما از  PHP رایگان بودن و در دسترس بودن کد های آن می باشد و تفاوت اصلی آن با زبان هایی همچون ASP و یا ColdFusion در همین مسئله می باشد.

در زیر مهمترین دلایل استفاده ما از PHP را آورده ایم :

  • رایگان بودن و در دسترس بودن سورس کد ها

  • سرعت و امنیت بالا

  • قابلیت اجرای آن بر روی سیستم عامل های مختلف اعم از یونیکس,  لینوکس,  ویندوز و مکینتاش

  • قابلیت انعطاف پذیری بالای آن که برنامه نویسان می توانند با توجه به نیازشان آن را تنظیم و پیکر بندی کنند.

  • اتصال به بیشتر دیتابیس های موجود

  • و در آخر یادگیری و برنامه نویسی راحت با آن

  • جامعه بسیار بزرگ از توسعه دهندگان در سطوح های مختلف

————————————————————————————————————

[نوع کتاب :    pdf] [زبان نوشتاری : فارسی] [ تعداد صفحات : 185]

{download  دانلود با لینک مستقیم  :

  آموزش php (1,3 مگابایت :اندازه فایل , تعداد دانلود: 609)

}

——————————————————————————————————–

 [ پسورد تمامی فایلها در صورت نیاز  :  www.worldbook.ir ]

امیر شیخلو

مهندس برق هستم و عاشق تکنولوزی ، علاقه مند به خدمت به بزرگ اندیشان . در زمینه سیستم های امنیتی - نظارتی و اتوماسیون صنعتی ، شبکه های برق فعالیت میکنم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا