اخبارماشین

ایران خودرو و کلاهبرداری حرفه ای

ایران خودرو و کلاهبرداری حرفه ای

ایران خودرو

 

سلام دوستان و ماشین سوارها و ماشین دارها

امروز میخواهم از یک درد عمیق بگم که سالهاست بر شرکت های خودرو سازی و بوِیژه ایران خودرو جاری است.

دردی که تبدیل به زخم شده و هر روز این زخم عمیقتر  میشود . زخمی که تمام درد و رنج هاش بر دوش مشتری است.

همه شماها از مشکلاتی که در کیفیت ساخت ماشین های وطنی تا تاخیرهای فراوان و بد قول ی های فروان دست و پنجه نرم کردید و آشنا هستید. امروز میخواهم یک قصه دردناک و کلاهبرداری حرفه ای شرکت معظم ایران خودرو را برایتان باز گو کنم.

ماشین صفر

 

بعد از مدتها داشتن انواع ماشین های سواری دست دوم . امسال تصمیم گرفتم یک ماشین صفر خریداری کنم. بعد از بررسی ماشین های گوناگون وطنی ( بماند که حق انتخاب زیادی نداری و اکثر ماشین ها فقط در چراغ و جلو و عقب باهم فرق دارن ) تصمیم گرفتم یک خودرو از خودروهای شرکت ایران خودرو ثبت نام کنم.

البته به دلیل تفاوت قیمت بازار مجبور به ثبت نام از خود ایران خودرو شدم .

بعد از چندین روز بررسی نظرات دوستان در سایت های مختلف و اینکه هیچ ماشین ساخت داخل بدون عیب نیست و حتما باید چندین بار به گارانتی مراجعه کنی و اگر شانس بیاری مشکلات ماشینت حل بشهو چندیم ماه با خیال راحت از ماشین استفاده کنی ( کلا ماشین تو ایران شانسیه).

از قضیه دور نشویم. بعد از تحقیقات تصمیم گرفتم سورن توربو ثبت نام کنم که حداقل از لحاظ موتوری نسبت به سایر ماشین ها بهتره و ارزش خرید داره. از شانس ما که فروش فوری نداشت و فقط پیش ثبت نام بود.

 

ثبت نام

مهر ماه ثبت نام کردم برای تحویل بهمن ماه. حالا بماند که اسمش بهمن ماه است طوری برنامه ریزی میکن که دقیقا اخرین روز بهمن تحویل میدن  اون هم اگر باز شانس بیاری.

تو قرارداد نوشته بود سود مشارکت ۲۵ درصد و سود انصراف ۱۸ درصد و سود تاخیر ۱۲ درصد .. اینجاش خیلی جالبه سود تاخیر.

طبق زمان بندی ما الباقی پول ها را واریز کردیم . بعد از یک ماه از تاریخ ثبت نام سری جدید سورن توربو را شروع به ثبت نام کردند. سری مال من ۲۰۱ بود و سری جدید ۲۰۲ که یه مقدار آپشن بهش اضافه شده بود از قبیل دکمه های کنترلی روی فرمان ، و چند آپشن دیگه که نزدیک هست صد هزار تومان به قیمت افزده شد.

بعد از این ماجرا من سریع رفتم برای تغییر از کلاس ۰۱ به ۰۲ که کلا ایران خودرو گفت نمیشه که نمیشه. و من هم بی خیال تغییر کلاس خودرو شدم.

بعد از یه مدتی آقایون بدون اجازه کلاس خودرو را به ۰۲ تغییر دادن . اولش خوشحال شدم که چه ادم های خوبی ، ولی این خوشحالی زیاد دوام نیاورد.

 موعد تحویل

بنا به اطلاعات خودشون ماشین من باید ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ فاکتور میشد و تا تحویل بشه میشد اخرای بهمن و احتمالا اوایل اسفند .

موقع ثبت نام خودم حدس میزدم اینها حتما خودرو را با تاخیر تحویل خواهند داد بنابراین یک ماه  تایم گذاشتم برای تاخییر ، که اگر هم تاخیر داشته باشه حتما بیشتر از یک ماه نمیشه.

موقع تاریخ فاکتور که نزدیک شد پیگیری کردم گفتند تاخیر داره. گفتم چند روز بیشتر تاخیر نداره حتما ، بنابراین چند روز دگه پیگیر کردم گفتند تاخیر داره.

ثبت شکایت کردم در سامانه ایران خودرو که باز در جواب گفتند تاخیر داره.

 

تو ایران خودرو چیزی به نام مشتری تعریف نشده

هر بار ه زنگ میزنی به ایران خودرو و سازمان فروش ف اپراتور ها با کلمات شمرده میگن تاخیر داره ، میپرسم چند روز ، میگه نمیدونیم.

یعنی کشته مرده این نمیدونم هستم. مگه شرکت به این بزرگی نمیدونه چقدر درخواست ماشین داره چقدر طرفیت تولید داره و …….

با یه حساب دو دو تا میشه گقت مثلا فعلان تاریخ با چند روز این ور اونور ماشین بهتون تحویل داده میشه.

از انجمن tt پیگیر وضعیت ساییر بچه ها هم بودم . اونها دقیقا مثل من.

بعضی اط بچه ها رفتند تغییر دادند و دنا ، سورن معمولی و یا سمند گرفتند.

من چون دلم سورن توربو میخواست منظر موندم.

درست ۲۰ اسفند یه پیام به تمام ثبت نامی های توربو دادند که که برید به نمایندگی و ماشینتون را تبدیل کنید.

 

کلاهبرداری حساب شده

دقیقا این مدیران ایران خودرو نمیدونم ما را چی فرض کردن . بلا نسبت خر

اوایل فکر میکردم حتما درخواست زیاد بوده و نرسیدن همش را تولید کنند و یا تو تامین قطعه با مشکل مواجه شدند و یا تعییراتی میخواهن بدن.

ولی بعدا پی به سیاست کثیف ایران خودرو بردم.

 

و اما سیاست کثیف ایران خودرو

  1. باتوجه به این که سود تاخیر ۱۲ درصد است و عملا به خاطر تعطیلات عید هیچ ماشینی تحویل داده نمیشه این وسط ایران خودرو راحت کلی پول با سود خیلی پایین تو حساب خودش داره
  2. اگر کسی بخواهد انصراف بده باز به خاطر تعطیلات باید به جای بیت روز چهل روز منتظر پولش بمونه ، که باز سود برای ایران خودرو ( حالا بماند که این بیست روز برای تحویل پول مشتری بر چه مبنایی هست)
  3. با توجه به این که آخر سال هست و مردم ماشین نیاز دارند عده ای مجبور هستند ماشین شون را تبدیل کنن . پس این وسط ماشین های تو انبار مونده را قالب میکنن به مردم.
  4. با توجه به عرضه دنا پلاس ، که احتمال کاهش مشتری های دنا میشه، میخواهن دنا ها را سریع آب کنن که دقیقا هم هر کسی میخواست تبدیل کنه دنا موجود بود و در عرض دو ساعت فاکتور میشد.
  5. و با توجه به عرضه خوردرو های جدید و احتمال کاهش تقاضا برای خودروهای قدیمی .
  6. و گرم کردن بازار

 

کلام آخر

 

با توجه به پیگیر های انجام شده تحویل خودرو به احتمال زیاد در اردیبهشت یا خراد خواهد بود . و با اینکه عید بی ماشین موندم ولی تا آخر فروردین صبر میکنم اگر ماشین تحویل داده شد که هیچ و گرنه یه شکایت ثبت میکنم به جرم کلاهبرداری ایران خودرو .

یه چیزی یادم رفت بگم . شکایت هم از طریق وزارت صنعت و معدن  هم عملا یه چیز بیهوده است . وزارت صنعت و معدن عملا فقط یه اسم بیشتر نیست.

امیدوارم خداوند سایه این مدیران بی کفایت مفت خور آقازاده بی لیاقت بیسواد را از شر مردم ما کم کنه.ا

الهی آمین

 

امیر شیخلو

مهندس برق هستم و عاشق تکنولوزی ، علاقه مند به خدمت به بزرگ اندیشان . در زمینه سیستم های امنیتی - نظارتی و اتوماسیون صنعتی ، شبکه های برق فعالیت میکنم

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. مطلب شما درست است و جالب این است که اصحاب رسانه و خبرنگارها هم هیچ ورودی نیمکنن این مطالب باید رسانه ای بشه و به این جماعت بی کفایت و دزد فشار وارد بشه تا اینکه تکونی به خودشون بدن
    اگر حالش را داشتم میرفتم یک شکایت به جرم کلاه برداری از اینها میکردم چون من هم شرایط مشابه دارم

    1. متاسفانه کلا همینه
      هر جا هم شکات میکنی دستت به جایی بند نیست
      الان واشر منفیلد سوزونده ماشینم – سورن توربو
      بیش از یک ماه دخواست قطعه داده شده ولی هنوز از قطعه خبری نیست
      زنگ میزنم ایران فرغون میگن در خال تامین قطعه هستیم
      دیگه چی بگه ادم به اینا

  2. لعنت آسمانها و زمین و هرانچه بین آنهاست بر گور پدر پدرسگ مسئولان ایران خودرو. فروردین ۹۶سورن ثبت نام کردم ولی تا الان تحویل ندادن و هنوز مشخص نیست کی تحویل بدن

  3. لعنت بر گور پدر پدرسگ مسئولان ایران خودرو یه مشت حرام خور هستن

  4. ما سال ۹۱ماشین گرفتیم دیدیم ماشین دست دوم اومدن نو کردن دادن بهمون عقب وجلوشم عوض شده بخاطر همین توشرعت۱۲۰به بارا مرشین میلرزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا